YafaRay-E v2.1.1 per Blender 2.76b Windows, Linux e MacOSX

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    David Bluecame ha pubblicato un aggiornamento del motore di rendering open source YafaRay-E (Experimental), la versione 2.1.1, contenente diverse migliorie e problematiche risolte rispetto alla precedente versione 2.1.0 (maggiori dettagli sono disponibili nei file changelog all’interno delle diverse build):

    • IMPORTANT: Fix for incorrect IBL lighting in World Background Texture when set to Angular. See: http://www.yafaray.org/node/714
    • IMPORTANT: Adjustment to the automatic intersection/shadow bias calculation formula to avoid black artifacts in the scenes with fine details
    • IMPORTANT: Fix for black dots (alpha=0) sometimes when using Mitchell/Lanzcos filters
    • ADVANCED CONTROLS FOR MATERIAL/TEXTURE PREVIEW
      As requested in http://yafaray.org/node/699 I’ve made many changes to allow fine-grained control of the Material and Texture Preview window, including:
      – Preview Dynamic Camera Rotation & Zoom
      – Preview object rotation, scale and custom object
      – Preview lights control (power and color) for key and fill lights. Also light rotation
      – Preview Scene control: type of backgroung (full world bg. can be selected now), Ray depth for glass preview and progressive AA passes

      Qui trovate un video dimostrativo: https://www.youtube.com/watch?v=jEHuVyjF1OI

    • Fixed World Preview not updating correctly
    • Added Normal Coordinates for textures, so you can use a gradient texture mapped to normal coordinates to simulate, for example, some cloth materials (see http://yafaray.org/node/188 )

    https://github.com/DavidBluecame/Blende … tag/v2.1.1

    Sono incluse build per Linux 32/64bit, Windows 32/64bit e MacOSX 64bit nonché una build speciale per Windows 64bit che utilizza Python3.5, così da poter essere usata con le versioni di sviluppo di Blender 2.76.5 e successive.

    La versione per MacOSX non è stata testata approfonditamente quindi segnalate eventuali problemi.

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