LuxCoreRender 2.1 Beta 1

E’ stata rilasciata la prima versione Beta di LuxCoreRender 2.1 dove sono stati corretti bachi del software ed aggiunte nuove funzionalità che potete ora provare scaricando  BlendLuxCore, l’add-on per Blender 3D.

 

Novità in LuxCore:

  • File name resolver
  • New texture: Divide
  • New texture: Remap (bring a value from one range into another range)
  • Three new textures for accessing the object ID: raw object ID (range 0 to 0xfffffffe), normalized object ID (range 0 to 1), object ID interpreted as color

 

LuxCore bachi corretti:

  • Fixed a bug in OpenCL Bloom plugin
  • Fixed clamping of denoiser output, which was happening in some scene setups
  • The Linux binaries don’t use SSSE3 instructions anymore so they now work on some old CPU
  • Fixed a bug in OpenCL code for imagemap wrap black and white
  • Fixed a difference between OpenCL and C++ code in SchlickBSDF_CoatingSampleF() affecting all glossy-related materials
  • Fixed a problem in variance clamping with TILEPATH
  • Fixed a problem in Glossy material OpenCL code

 

Nuove funzionalità in BlendLuxCore:

  • Add option to use the Bidir engine for viewport rendering (useful in scenes with very complex light paths, where RT Path preview does not work well)
  • New option in the math node: Divide
  • New textures in the utils section: Remap (bring a value from one range into another range), Object ID (can be used to randomize a material across multiple objects)

 

BlendLuxCore Add-on: https://github.com/LuxCoreRender/BlendLuxCore/releases/tag/blendluxcore_v2.1beta1

LuxCoreRender 2.1 Release Notes:  https://wiki.luxcorerender.org/LuxCoreRender_Release_Notes_v2.1

 

NOTA: Grazie al lavoro di Acasta69, questa versione per Windows è stata compilata con VisualStudio 2017. Potreste dover installare le librerie runtime di VS2017: https://support.microsoft.com/en-us/hel … -downloads

NOTA: a causa di un baco (https://github.com/embree/embree/issues/195) in Embree v3.2.0, è necessario installare anche Intel C++ redistribuibile (https://software.intel.com/sites/default/files/managed/59/aa/ww_icl_redist_msi_2018.3.210.zip) su sistemi operativi Windows

 

Se LuxCoreRender 2.1 Alpha è già installato potete aggiornare l’add-on nelle Preferenze di Blender 3D premendo il pulsante “Change Version”.

 

Tutto il codice sorgente della versione 2.1 è disponibile su GitHub: https://github.com/LuxCoreRender

 

 

A cura di Riccardo Giovanetti (Harvester)